Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Turystyka muzealna. Przypadek Muzeum Narodowego w Krakowie

Dostępność: Dostępne w dziale e-publikacje
Wysyłka w: Dostęp do pliku PDF po opłaceniu zamówienia
Cena: 8,00 zł 8.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 4
Wydawca: Proksenia
ISBN / ISSN: 978-83-60789-58-2

Opis

red. Agata Niemczyk i Renata Seweryn

Podróżowanie jest immanentną częścią życia każdego człowieka. Ludzie przemieszczają się z różnych powodów. Jedni czynią to, aby wziąć udział w konferencji, inni, aby uczestniczyć w imprezie kulturalnej albo odwiedzić krewnych lub znajomych, jeszcze inni po to, by zwiedzać. Wśród licznych atrakcji przyciągających wielu podróżnych do miast wymienia się muzea. Spojrzenie na nie przez pryzmat turysty stało się przedmiotem zainteresowania autorów niniejszej książki. Zawiera ona wyniki sondażu diagnostycznego przeprowadzonego w 2014 r. wśród odwiedzających obiekty Muzeum Narodowego w Krakowie przez zespół pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie pod kierunkiem prof. UEK dr hab. Jadwigi Berbeki.

Książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy przedstawia problematykę turystyki muzealnej, wyodrębniając ją spośród innych form turystyki kulturowej. W drugim rozdziale skoncentrowano się na muzeach jako instytucjach kultury, rozpoznając ich własności, prezentując ich klasyfikację i cele. Specyfikę produktu turystycznego muzeów oraz aktualne trendy i tendencje w muzealnictwie zaprezentowano w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty poświęcono analizie ruchu turystycznego w Krakowie w latach 2009–2013, uwypuklając motyw zwiedzania w przyjazdach do miasta. Wcześniej ukazano muzeum jako atrakcję turystyczną oraz ofertę muzealną stolicy Małopolski. W rozdziale piątym omówiono metodykę badań własnych, przedstawiono podstawowe założenia badawcze, zaprezentowano warsztat naukowy oraz scharakteryzowano badaną zbiorowość. W rozdziale szóstym ukazano wybrane formy zachowań turystycznych badanej populacji. Ostatni rozdział prezentuje znaczenie muzeów jako atrakcji turystycznych Krakowa wynikające z jednej strony z wiedzy i postaw turystów, a z drugiej – z ich opinii ukształtowanej na podstawie wizyt w oddziałach Muzeum Narodowego w Krakowie.

Pliki do pobrania:

Dane techniczne

Wydanie / kolejność w serii I / nr 22
Wydawca Proksenia
Miejsce i rok wydania Kraków 2015
Ilość stron 218
ISBN/ISSN 978-83-60789-58-2
Format B5
Oprawa miękka
Kolorystyka środka czarno-biała
Rodzaj druku cyfrowy
Dostępna wersja cyfrowa tak

Opinie o publikacji (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl