Wydawcy

Cenniki do pobrania

Sonda

Twoje wydatki na książki wynoszą miesięcznie

Statystyki

Produkty:
80
Kategorie:
11
Nowości:
0
Promocje:
17

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Turystyka muzealna. Przypadek Muzeum Narodowego w Krakowie

e-publikacje
8
PLN
Turystyka muzealna. Przypadek Muzeum Narodowego w Krakowie
in_stock
Dostępność:
Dostępne w dziale e-publikacje
Cena: 8,00 zł
Cena netto: 6,50 zł
szt.
Ocena:
(Ilość ocen: 1)
ISBN / ISSN:

978-83-60789-58-2

Wydawca:
Proksenia

red. Agata Niemczyk i Renata Seweryn

Podróżowanie jest immanentną częścią życia każdego człowieka. Ludzie przemieszczają się z różnych powodów. Jedni czynią to, aby wziąć udział w konferencji, inni, aby uczestniczyć w imprezie kulturalnej albo odwiedzić krewnych lub znajomych, jeszcze inni po to, by zwiedzać. Wśród licznych atrakcji przyciągających wielu podróżnych do miast wymienia się muzea. Spojrzenie na nie przez pryzmat turysty stało się przedmiotem zainteresowania autorów niniejszej książki. Zawiera ona wyniki sondażu diagnostycznego przeprowadzonego w 2014 r. wśród odwiedzających obiekty Muzeum Narodowego w Krakowie przez zespół pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie pod kierunkiem prof. UEK dr hab. Jadwigi Berbeki.

Książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy przedstawia problematykę turystyki muzealnej, wyodrębniając ją spośród innych form turystyki kulturowej. W drugim rozdziale skoncentrowano się na muzeach jako instytucjach kultury, rozpoznając ich własności, prezentując ich klasyfikację i cele. Specyfikę produktu turystycznego muzeów oraz aktualne trendy i tendencje w muzealnictwie zaprezentowano w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty poświęcono analizie ruchu turystycznego w Krakowie w latach 2009–2013, uwypuklając motyw zwiedzania w przyjazdach do miasta. Wcześniej ukazano muzeum jako atrakcję turystyczną oraz ofertę muzealną stolicy Małopolski. W rozdziale piątym omówiono metodykę badań własnych, przedstawiono podstawowe założenia badawcze, zaprezentowano warsztat naukowy oraz scharakteryzowano badaną zbiorowość. W rozdziale szóstym ukazano wybrane formy zachowań turystycznych badanej populacji. Ostatni rozdział prezentuje znaczenie muzeów jako atrakcji turystycznych Krakowa wynikające z jednej strony z wiedzy i postaw turystów, a z drugiej – z ich opinii ukształtowanej na podstawie wizyt w oddziałach Muzeum Narodowego w Krakowie.

Pliki do pobrania:

Dane techniczne

Wydanie / kolejność w serii I / nr 22
Wydawca Proksenia
Miejsce i rok wydania Kraków 2015
Ilość stron 218
ISBN/ISSN 978-83-60789-58-2
Format B5
Oprawa miękka
Kolorystyka środka czarno-biała
Rodzaj druku cyfrowy
Dostępna wersja cyfrowa tak

Opinie o publikacji (0)

Koszyk

publikacji:: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Sklep jest w trybie podglądu

Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Więcej informacji w dziale Informacje/Cookies.

Sklep internetowy od home.pl